Reklamasjoner

Privat kunde?

Vi selger ikke direkte til privatpersoner, men gjennom et omfattende nett av forhandlere.
Ved reklamasjon på produkter må du som privatperson henvende deg der du har kjøpt varen. Finn din nærmeste forhandler.

Bedriftskunde

For å legge inn en reklamasjon må du ha tilgang til ASSA ABLOYs reklamasjonsweb. Som ny kunde trenger du brukernavn og passord.

Send oss en e-post med følgende kundeinformasjon, så hjelper vi deg:

  • Kundenummer (finnes på faktura/ følgeseddel)
  • Kontaktperson
  • Telefonnummer
  • E-postadresse


LAST NED:

Kriterier ved avtalt retur


Elektroniske produkter med PIN- og Masterkode

Ved reklamasjon på produkter med PIN-/Masterkode trenger vi kodene sammen med produktet for å kunne behandle reklamasjonen og finne ut av eventuelle feil.

Produktreklamasjoner mottatt hos oss uten medfølgende koder bli avvist som reklamasjon.

Unntak gjelder for:

  • Yale Doorman

 


Hvordan går jeg fram?

Hva er status på reklamasjonen min?

Logg deg inn på reklamasjonswebben med ditt brukernavn og passord og søk opp reklamasjonen der. Link til reklamasjonsweb: https://complaint.assaabloy.com/ NB! Hvis du ikke har logget reklamasjonen selv, har du dessverre ikke mulighet til å se reklamasjonen.

Reklamasjonen min har blitt avvist, hva er grunnen til det?

Vennligst ta kontakt med reklamasjonsavdelingen på reklamasjon.no.openingsolutions@assaabloy.com eller telefon 69245252 mellom 8-11.

Hvordan logger jeg en reklamasjon?

For å logge en reklamasjon må du først ha en bruker i reklamasjonswebben. Du finner brukerveiledninger for å logge produktreklamasjon HER og feilleveranser HER. 

Hvordan oppretter jeg en brukerkonto i reklamasjonswebben?

Brukerkonto må opprettes av oss i ASSA ABLOY Opening Solutions Norway. Send en e-post til reklamasjon.no.openingsolutions@assaabloy.com med følgende informasjon: Fornavn, etternavn, e-postadresse, telefonnummer og kundenummer/kundenavn. Vi oppretter en brukerkonto for deg og sender deg e-post med innloggingsdetaljer.

Hvordan får jeg endret en brukerkonto i reklamasjonswebben?

Dette må endres av ASSA ABLOY Opening Solutions Norway. Send en e-post til reklamasjon.no.openingsolutions@assaabloy.com med følgende informasjon: Fornavn, etternavn, e-postadresse, telefonnummer og kundenummer/kundenavn. Vi endrer brukerkontoen for deg og sender deg e-post med nye innloggingsdetaljer.

Jeg ønsker å returnere en ubrukt vare. Hvordan gjør jeg det?

Registrer ønsket ditt som en sak i reklamasjonswebben som "produktreklamasjon" eller "feilleveranse". ASSA ABLOY Opening Solutions Norway endrer saken til "Ønske om retur" når saken behandles. Se forutsetninger for retur HER.

Hvordan bestiller jeg opphenting av mine reklamasjoner som skal sendes inn?

Dersom du skal returnere varer, må du først ha mottatt et mottaksdokument fra ASSA ABLOY Opening Solutions Norway . Der er det beskrevet hvordan man bestiller opphenting med PostNord på vår regning. Dersom det fortsatt er uklarheter, vennligst ta kontakt med oss på reklamasjon.no.openingsolutions@assaabloy.com eller telefon 69245252 mellom 8-11.